Creative XR Arena

Arena van je dromen: Een Alledaags Object in de Schijnwerpers (GESLOTEN)

Welkom bij de challenge: “Arena van je dromen: Een Alledaags Object in de Schijnwerpers".

Deze challenge is gecreëerd door 360Fabriek, een ervaren team gespecialiseerd in digital twins. De eerste uitdaging ontworpen rond 3D scannen en fotogrammetrie (digitale tweelingen).

De "Arena van je dromen" challenge daagt je uit om de wereld om je heen anders te bekijken, om de schoonheid te ontdekken in het alledaagse en om de kracht van technologie en creativiteit te omarmen.
Met deze challenge krijg je de kans om één object dat jou inspireert te laten schitteren, door deze 3D te scannen en creatief te presenteren in de digitale arena van je dromen!
Stel je voor dat je dit object, of het nu een skateboard, een alledaagse mok of een vergeten speeltje is, het middelpunt van bewondering wordt - een schouwspel dat verbaast en inspireert. Je zult ontdekken hoe 3D-scantechnologie je in staat stelt om de fijnste details van je object vast te leggen, elke curve, elke textuur, en elk verhaal dat het met zich meedraagt.
Ga jij de uitdaging aan en maak je een meesterwerk dat de tijd overstijgt?

  1. Download de basismaterialen voor het programma (Blender, Maya, Unreal, Cinema4D) waarin je wilt werken. In de file vindt je de opzet voor de 3D scenario inclusief camera voor je render.
  2. Scan je object en importeer het in de software naar keuze.(Blender, Maya, Unreal, Cinema4D).- Maximaal te behalen 60 punten
  3. De 3D digitale tweeling is de start van je showcase. Wees creatief en pas de arena aan volgens je concept.- Maximaal te behalen 50 punten
  4. Render het eindproduct en exporteer het als MP4 met de juiste specificaties voor je definitieve upload. Maximaal te behalen 10 punten
  5. Upload je werk en voeg de link naar de video van het eindresultaat toe.(Deel je proces met een moodboard en drie afbeeldingen van je creatieproces.)

Agenda:

  • maandag 02 Oktober: Challenge gaat online
  • zaterdag en zondag 07 & 08 Oktober: Dutch Media week, kom langs voor tips en tricks.
  • vrijdag 31 Januari: Deadline inleveren challenge (GESLOTEN)
  • vrijdag 15 Februari: Bekendmaking winnaars!

Beoordeling:

  1. Scan je object en importeer het in de software naar keuze: Hier kunnen maximaal 60 punten worden toegekend. Deze punten kunnen worden verdeeld op basis van de kwaliteit en nauwkeurigheid van de scan, de complexiteit van het object en hoe goed het is geïmporteerd in de software. Bijvoorbeeld:
    • Nauwkeurige scan: 20 punten
    • Kwaliteit van de import in de software: 20 punten
    • Complexiteit van het object: 10 punten
    • Algemene uitvoering en technische vaardigheid: 10 punten
  2. Aanpassen van de 3D digitale tweeling: Hier kunnen maximaal 50 punten worden toegekend op basis van creativiteit en originaliteit. Bijvoorbeeld:
    • Creativiteit van het concept: 20 punten
    • Originaliteit van de aanpassingen: 15 punten
    • Technische vaardigheid bij het aanpassen: 15 punten
  3. Render het eindproduct en exporteer het als MP4: Hier kunnen maximaal 10 punten worden toegekend op basis van de kwaliteit van de render en of het voldoet aan de vereiste specificaties. Bijvoorbeeld:
    • Kwaliteit van de render (resolutie, belichting, materialen, enz.): 7 punten
    • Naleving van specificaties (MP4-indeling, juiste instellingen): 3 punten

Heb je na het lezen van deze beschrijving nog vragen? Bekijk onze FAQ

Downloads

prop_one
user_img
prop_two
prop_three

No Fate

Ik wou een keer een hele andere stijl proberen. Meer stylized dan realistisch.

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Blender

Tags: #anime

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

A classic RedvBlue

Hoewel ik zelf nooit Halo heb gespeeld, bracht een collega zijn Master Chief-beeldje mee naar het werk, en mijn innerlijke gamer zag meteen veel potentieel. Met mijn beste Halo-kennis heb ik een Red vs Blue-scenario gecreëerd, compleet met een protagonist, een villain en een otherworldly distorted vibe. Ik heb zorgvuldig gebruikgemaakt van kleuren om het verhaal visueel duidelijk te maken, zelfs in een freeze frame. Het was een leuke creatieve uitdaging om de essentie van het Halo-universum vast te leggen, zonder persoonlijke speelervaring.

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Unreal Engine 5

Tags: #halo #unrealengine5 #photogrammetry #redvblue #render #otherworldly

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

Apocalyptic Hellscape

Whenever a movie wants to add pathos to a war or crime scene, expect a shot of an abandoned toy, usually a doll or stuffed animal. The more worn and tattered; the greater the impact. The toy is supposed to represent the loss of innocence a child has suffered. In scenes depicting the aftermath of war or other disasters, the doll is supposed to say; "kids died here", without having to show a kid's body. "Something about that doll there on the desolate plain struck a note of terrible sadness in Sister's heart. Where was the child to whom this doll belonged? Blown away with the wind? Or buried and lying dead under the earth?" — Robert R. McCammon, Swan Song

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Cinema 4D

Tags: #Cinema4D #C4D #Apocalypse #Hellscape #Wasteland #City #GhostTown #Ruins #Toy #Figure #MyLittlePony #MLP

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

“ANEMOIA”

“anemoia” anemoia betekend nostalgie hebben voor een tijd die je zelf niet hebt meegemaakt. dit concept achtervolgt mij nu al erg lang. met dit project wil ik laten zien hoe ik langzaam aan mijn kindertijd vergeet en ook vervorm in mijn brein. Dit laat ik zien door middel van een photogrammetry 3d gescande porseleinen pop die van mijn oma is geweest, waardoor ik al mijn hele leven geïnspireerd ben en die ik nog goed kan herinneren (in een manier vertegenwoordigd ze mij persoonlijk). Ook heb ik mijn kinderkamer ingescanned en gemanipuleerd via point clouds. Het 3d gescande sculptuur waar de pop op zit is een kunstwerk die ik heb gemaakt geïnspireerd door de neppe kindertijd die ik nu heb verzonnen om de gaten van het vergeten in te vullen. Het is een kijkje in mijn brein hoe de herinneringen zo gezegd allemaal wegvliegen (en neppe terugkomen) maar ik blijf achter.

Creative Field: Photogrammetry

Gebruikte software: Polycam,Blender,Adobe Premiere Pro

Tags: #Photogrammetry,#3DDesigner,#Creativity,#Innovation,#PointCloud,#PhotogrammetryArt,#Photogrammetry,#3DScanning,#RealityCapture,#CreativeDesign,#3DAnimation,#AnimationMethods,#Fashion,#blender,#3Dworld, #PorcelainDoll, #Anemoia, #childhood

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

The divine duck and its tower

"There's an old legend, about a duck. A divine duck. Who sits on top of his tower to watch over the world and humanity. No one knows how long the duck has been there. Some say the duck has sat there for thousands of years. They say that those who climb the tower and speak to the duck will be granted one wish from the divine. " When I heard of the challenge I immediately had the idea to scan one of my plush ducks. I really love ducks so it was fun to work on this. I gave him a bowtie and a halo to personalize him more. My plan originally was to keep the arena and just add a layer of water, but in the end i ended up scrapping that and made a tower in space with water on top. It took me a while to ge all the textures right but I'm glad it all worked out in the end.

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Blender

Tags: #blender #Duck

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

Angry Bird

My Angry Bird project was inspired by the game : Angry Birds. I've scanned a pluche Angry Bird, and afterwards added fur in Blender to make it more fluffy.

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Kiri Engine, Blender, Photoshop

Tags: #AngryBirds

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

Scan & Skate

Gegarandeerd de snelst rollende scan! Een primitief platgeperst stuk esdoornhout met de fijne Amerikaanse uitvinding van metalen trucks en rollende wielen. Zo wendbaar als een slang, hij maakt een grote, indrukwekkende sprong tijdens de zonsondergang. Fijne uitdaging, een skateboard is een vrij pittig onderwerp om te scannen

Creative Field: 3D Design

Gebruikte software: Blender, Kiri Engine, Unreal Engine 5, Photoshop

Tags: #Unreal5

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

Project Timeshift

Our project was given to us by the people of creative XR-Arena. We had to scan a real life object and had to make an environment around it. In the beginning of the project, our team existed of 7 people, two developers and six artists. We had two weeks the time to make a whole working project. At the beginning of the assignment, we came up with ideas Until the we had an idea about a scene with television screen which we believed was the most creative. We had an idea where we would show two different workspaces out of two different times. One modern room with was an office with a really depressing atmosphere. The other one was a cozy old-time study room with an inviting atmosphere. The scanned in object of interest was going to be the transfer point between the two workspaces.

Creative Field: Photogrammetry

Gebruikte software: Maya,Blender,3D substance painter,Unreal,Photoshop, Polycam

Tags: #3DModeling,#3DArt,#3DWorld,#3DCreations,#3DDesign,#ScanTo3D,#3DScanning,#PhotogrammetryArt,#Photogrammetry,#3DModeling

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three