Creative XR Arena

Project Timeshift

Our project was given to us by the people of creative XR-Arena. We had to scan a real life object and had to make an environment around it. In the beginning of the project, our team existed of 7 people, two developers and six artists. We had two weeks the time to make a whole working project. At the beginning of the assignment, we came up with ideas Until the we had an idea about a scene with television screen which we believed was the most creative. We had an idea where we would show two different workspaces out of two different times. One modern room with was an office with a really depressing atmosphere. The other one was a cozy old-time study room with an inviting atmosphere. The scanned in object of interest was going to be the transfer point between the two workspaces.

Creative Field: Photogrammetry

Gebruikte software: Maya,Blender,3D substance painter,Unreal,Photoshop, Polycam

Tags: #3DModeling,#3DArt,#3DWorld,#3DCreations,#3DDesign,#ScanTo3D,#3DScanning,#PhotogrammetryArt,#Photogrammetry,#3DModeling

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three

Arena van je dromen: Een Alledaags Object in de Schijnwerpers (GESLOTEN)

Welkom bij de challenge: “Arena van je dromen: Een Alledaags Object in de Schijnwerpers". Deze challenge is gecreëerd door 360Fabriek, een ervaren team gespecialiseerd in digital twins. De eerste uitdaging ontworpen rond 3D scannen en fotogrammetrie (digitale tweelingen). De "Arena van je dromen" challenge daagt je uit om de wereld...

Welkom bij de challenge: “Arena van je dromen: Een Alledaags Object in de Schijnwerpers".

Deze challenge is gecreëerd door 360Fabriek, een ervaren team gespecialiseerd in digital twins. De eerste uitdaging ontworpen rond 3D scannen en fotogrammetrie (digitale tweelingen).

De "Arena van je dromen" challenge daagt je uit om de wereld om je heen anders te bekijken, om de schoonheid te ontdekken in het alledaagse en om de kracht van technologie en creativiteit te omarmen.
Met deze challenge krijg je de kans om één object dat jou inspireert te laten schitteren, door deze 3D te scannen en creatief te presenteren in de digitale arena van je dromen!
Stel je voor dat je dit object, of het nu een skateboard, een alledaagse mok of een vergeten speeltje is, het middelpunt van bewondering wordt - een schouwspel dat verbaast en inspireert. Je zult ontdekken hoe 3D-scantechnologie je in staat stelt om de fijnste details van je object vast te leggen, elke curve, elke textuur, en elk verhaal dat het met zich meedraagt.
Ga jij de uitdaging aan en maak je een meesterwerk dat de tijd overstijgt?

  1. Download de basismaterialen voor het programma (Blender, Maya, Unreal, Cinema4D) waarin je wilt werken. In de file vindt je de opzet voor de 3D scenario inclusief camera voor je render.
  2. Scan je object en importeer het in de software naar keuze.(Blender, Maya, Unreal, Cinema4D).- Maximaal te behalen 60 punten
  3. De 3D digitale tweeling is de start van je showcase. Wees creatief en pas de arena aan volgens je concept.- Maximaal te behalen 50 punten
  4. Render het eindproduct en exporteer het als MP4 met de juiste specificaties voor je definitieve upload. Maximaal te behalen 10 punten
  5. Upload je werk en voeg de link naar de video van het eindresultaat toe.(Deel je proces met een moodboard en drie afbeeldingen van je creatieproces.)

Agenda:

  • maandag 02 Oktober: Challenge gaat online
  • zaterdag en zondag 07 & 08 Oktober: Dutch Media week, kom langs voor tips en tricks.
  • vrijdag 31 Januari: Deadline inleveren challenge (GESLOTEN)
  • vrijdag 15 Februari: Bekendmaking winnaars!

Beoordeling:

  1. Scan je object en importeer het in de software naar keuze: Hier kunnen maximaal 60 punten worden toegekend. Deze punten kunnen worden verdeeld op basis van de kwaliteit en nauwkeurigheid van de scan, de complexiteit van het object en hoe goed het is geïmporteerd in de software. Bijvoorbeeld:
    • Nauwkeurige scan: 20 punten
    • Kwaliteit van de import in de software: 20 punten
    • Complexiteit van het object: 10 punten
    • Algemene uitvoering en technische vaardigheid: 10 punten
  2. Aanpassen van de 3D digitale tweeling: Hier kunnen maximaal 50 punten worden toegekend op basis van creativiteit en originaliteit. Bijvoorbeeld:
    • Creativiteit van het concept: 20 punten
    • Originaliteit van de aanpassingen: 15 punten
    • Technische vaardigheid bij het aanpassen: 15 punten
  3. Render het eindproduct en exporteer het als MP4: Hier kunnen maximaal 10 punten worden toegekend op basis van de kwaliteit van de render en of het voldoet aan de vereiste specificaties. Bijvoorbeeld:
    • Kwaliteit van de render (resolutie, belichting, materialen, enz.): 7 punten
    • Naleving van specificaties (MP4-indeling, juiste instellingen): 3 punten

Heb je na het lezen van deze beschrijving nog vragen? Bekijk onze FAQ

Downloads

Meer weergeven
prop_one
user_img
prop_two
prop_three